Bedrijf in Beeld

Kansen voor ondernemers in Noord-Holland

Logo Bedrijf in Beeld

In samenwerking met de Rabobank organiseren wij weer Bedrijf in Beeld. Ook dit jaar hebben we een aantal inspirerende sprekers en interactieve workshops met thema’s als: e-marketing/social media, slimmer online samenwerken, je bedrijf laten groeien op een gestructureerde manier tot het werven van gekwalificeerd personeel. Kortom: alles om nog meer uit jouw bedrijf te halen! Kies eenvoudig zelf de workshops/bijeenkomsten die je wilt volgen.

Het event start om 18.45 en is volledig gratis. Wij zorgen voor een hapje en een drankje. Neem gerust een college ondernemer mee!

Lees meer
Datum

25 September 2017
18.45 - 22.30


Locatie

Rabobank Kop van Noord-Holland, Den Helder


Kosten

geen


Masterclass Succesvol werken aan bevlogenheid

Masterclass Talentontwikkeling en Leiderschap

Bevlogen mensen halen voldoening uit hun werk, zijn zeer betrokken en voelen zich energiek, vitaal en trots. Daarmee draagt bevlogenheid bij aan onze psychische en lichamelijke gezondheid. Net zo belangrijk is dat bevlogenheid mensen productiever en innovatiever maakt. Bedrijven met een groot aantal bevlogen medewerkers presteren daarom beter.

Helaas is minder dan 20% van de Nederlandse werknemers bevlogen. Werkgevers halen er dus niet uit wat erin zit. Wij geloven dat dit beter kan!

Wordt ook op donderdag 19 oktober van 08.00 - 12.00 uur georganiseerd!

Lees meer
Datum

10 Oktober 2017
13.00 - 17.00


Locatie

Keizelbos 1, Broek op Langedijk


Kosten

€ 125,= ex BTW p/p


Workshops/Trainingen

Bekijk de succesvolle workshops die we in het verleden hebben gegeven:

Klik hier voor meer informatie over het Pop-up Ondernemerscafé.

Archief

10 April 2017

Toekomstbestendig ondernemen!
Logo_popup_new_1

Beste ondernemer!

Op maandagavond 10 april 2017 organiseren Rabobank Alkmaar e.o., Holland Media Combinatie en de Prisma Advies Groep de derde editie van het Pop-up Ondernemerscafé. Dit keer gaat deze interactieve bijeenkomst over hoe u als ondernemer gebruik kunt maken van moderne trends in ondernemerschap. U kunt hierbij denken aan onderwerpen als social enterprises, cybercrime, 3D-printing, Big Data, drones, Internet of things en dergelijke.

Gratis voor ondernemers
Aan de hand van diverse prikkelende stellingen in een ‘Lagerhuis-achtige' opstelling krijgt u gelegenheid om uw mening te geven en/of te luisteren naar de meningen van anderen. Per stelling wordt ook nog gediscussieerd door een panel, bestaande uit ervaringsdeskundige ondernemers uit de regio. Na afloop is er onder het genot van een hapje en een drankje uiteraard weer gelegenheid om na te praten en te netwerken.  


Wij stellen de panelleden hieronder aan u voor:

Jack Stuifbergen wilde meer kansen bieden aan de doelgroep die aan de zijlijn staat en besloot om sociaal te gaan ondernemen. In 2015 heeft hij Breedweer volledig 180 graden gedraaid van een onderneming die alleen gericht is op het maken van marges en omzet naar een onderneming die zich puur en alleen richt op het maken van impact. Hij kan zichzelf een social enterprise noemen en wordt door MVO Nederland gezien als koploper.

Jack ziet zijn schoonmaakmedewerkers als facilitaire professionals die heel goed in staat zijn om de vergadertafel schoon te maken, maar ook om een pot koffie te brengen of om de planten water te geven. Hierdoor kon hij de schoonmaker belangrijker maken en uiteindelijk de primaire doelstelling (dat hij vindt dat iedereen de kans zou moeten kunnen krijgen zelfstandig het minimumloon te verdienen) invullen.

Door op deze manier te acteren heeft Breedweer als eerste onderneming in Nederland een gemeentelijke Europese aanbesteding gewonnen die voorbehouden was aan sociale werkplaatsen.



Christian C. Schouten
is werkzaam als Senior beleidsmedewerker financiële informatievoorziening bij het Ministerie van Financiën. Tijdens zijn studie in Leiden ontstond zijn interesse in de overheid.

Na zijn ruime werkervaring binnen verschillende overheden groeide zijn behoefte om meer en directer invloed te kunnen uitoefenen en zo besloot hij de politiek in te gaan.

Als fractiemedewerker van D66 Alkmaar is hij verantwoordelijk voor de ‘digitale agenda’ en kennis en innovatie in het algemeen.



Frans Feldberg
is hoogleraar Data-Driven Business Innovation aan de faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is medeoprichter en lid van het dagelijks bestuur van ‘the Amsterdam Center for Business Analytics’, een multidisciplinair onderzoeksinstituut op het gebied van big data, business analytics en data science (VU instituut). ACBA werkt samen met een variëteit aan bedrijven aan big data en business analytics-projecten.

Frans is tevens mede-oprichter van Data Science Alkmaar, het regionale kennis- en innovatiecentrum op het gebied van data science en big data, waarin de gemeente Alkmaar, Vrije Universiteit (ACBA) en het lokale bedrijfsleven intensief samenwerken.

Als business consultant heeft hij ruime ervaring met de ontwikkeling en implementatie van ‘data & analytics driven’ bedrijfsmodellen, diensten en strategieën voor nationale en internationale ondernemingen.



Chris van Vleuten
trendspecialist en media-ondernemer, is een populaire en zeer ervaren spreker op het gebied van de nieuwste technologische ontwikkelingen en de impact hiervan op organisaties, bedrijfsprocessen en mensen. 

Zijn presentaties zijn inspirerend, interactief en vinden de juiste balans tussen serieuze inhoud en een luchtige vorm. Hij zoekt samen met zijn publiek naar toekomstige kansen en mogelijkheden, maar staat ook stil bij de gevaren en valkuilen van verregaande automatisering en digitalisering. 

Chris is directeur-eigenaar van Trend Impact, bureau voor Innovaties en managing partner van Videomarketeers, specialisten in online video.



De afsluiting wordt verzorgd door Patrick Nijman:

Patrick Nijman, eigenaar van NMTrix Animation Studios, heeft na zijn studie HTS Informatica/Telematica gekozen voor het ondernemersvak. Op zijn 25ste begon hij in 1997 een digitaal reclamebureau New Media Trix dat later NMTrix werd. NMTrix onderscheidt zich in Nederland door naast het produceren van artistiek werk en televisie series ook actief te zijn op het gebied van medische animaties en product visualisaties. Op dit moment geeft Patrick leiding aan een vast team van 10 toegewijde professionals en is hij continue op zoek naar uitdagingen en innovaties op het gebied van 3D-Animatie en interactieve 3D-Animatie.

Meer informatie

06 Juni 2016

Meer winst maken! Maar hoe dan...?
Atrium_HDC

Beste ondernemer!

Op maandagavond 6 juni 2016 organiseren Rabobank Alkmaar e.o., Holland Media Combinatie en de Prisma Advies Groep een nieuwe editie van het Pop-up Ondernemerscafé. 

Logo pop-up_RGBDit keer gaat deze interactieve bijeenkomst over hoe u het rendement van uw onderneming kunt verhogen. In verschillende programmaonderdelen gaan we samen met u op zoek naar goede manieren om uw omzet te vergroten, uw bruto marge te verhogen en/of uw bedrijfskosten te verlagen. Na een plenair deel, waarin o.a. Pierre Komen van Bukom Service B.V. over zijn eigen ervaringen op dit gebied vertelt, krijgt u de mogelijkheid om tijdens twee (van zes verschillende) themasessies uw kennis te vergroten. Deze themasessies kunt u vooraf zelf uitkiezen en worden geleid door deskundigen. Na afloop van de bijeenkomst gaat u naar huis met praktische ideeën om meteen aan een betere winstgevendheid te werken.

Programma
19.15 - 20.00
20.00 - 20.10
20.10 - 20.30

20.30 - 21.10
21.10 - 21.50
21.50 - 22.00
22.00 - 23.00


Inloop
Welkom en Introductie
Interview met veelzijdig ondernemer Pierre Komen
Themasessie I
Themasessie II
Plenaire afsluiting
Netwerkborrel

Gratis interactieve themasessies:

Samen met een deskundige op zoek naar de juiste manier om uw rendement verhogen. U kunt een keuze maken uit onderstaande thema's (maximaal 2) en aanmelden verplicht:

1. Acquisitie & Sales - Ad Honders, adviseur Marketing & Sales, Prisma Advies Groep
Tijdens de interactieve themasessie ‘Acquistie & Sales’ gaan we met elkaar op zoek naar manieren om de omzet van uw bedrijf te vergroten. Welke manieren zijn er? En nog belangrijker, welke manieren zijn het meest succesvol? We kijken hierbij zowel naar het acquireren van nieuwe klanten als naar het verhogen van omzet bij bestaande klanten.
Bent u die ondernemer die zijn/haar omzet graag wil verhogen? Of heeft u een succesverhaal dat u graag wilt delen met andere ondernemers? Meldt u dan vooral aan voor deze themasessie!

2. Kostenbeheersing - Peter de Blank, adviseur Rendementsverbetering, Prisma Advies Groep
Het simpelweg verlagen van uw kosten kan alle potentiële groei wegbezuinigen. Om uw marktpositie te handhaven of te verbeteren, wilt u blijven investeren. Kostenbeheersing gaat daarom vooral om doelmatigheid. De beschikbare middelen effectief inzetten, zodat dit een investering vormt in uw resultaat. Mogelijke aanleidingen om kostenbeheersing op te pakken:

  • Uw kosten stijgen harder dan de omzet (fouten in productieproces, aansturing (nieuw) personeel is moeilijk, hoge voorraad, voordelen nieuwe machine/automatisering vallen tegen, doorlooptijd is hoog).
  • Uw medewerkers zijn onvoldoende kostenbewust en er zou harder/efficiënter gewerkt kunnen worden.
  • U heeft geen gevoel van controle over de hoogte van de kosten, het valt zelden mee.


Deze en diverse andere aspecten worden besproken tijdens de sessie, hierbij worden situaties uit de dagelijkse praktijk gebruikt.

3. Innovatie - Tom Stringer, eigenaar Aqualectra
Verspilling uit uw processen verwijderen door innovatie van uw werkwijzen!
Innovatie kan op productniveau, maar zeker ook in processen en daarbij niet alleen binnen uw eigen organisatie maar zeker ook in de keten.
Het gaat uiteindelijk niet om harder maar om slimmer werken. Als u de weg van innovatie binnen uw processen bent ingeslagen, dan is er eigenlijk geen weg meer terug. Het wordt bijna een tweede natuur binnen uw organisatie om verbetermogelijkheden te ontdekken en vorm te geven.

Mocht u interesse hebben om hierover met andere ondernemers te brainstormen, dan verwelkom ik u graag tijdens een van de sessies.

4. Online - GerBen van 't Hek, Adjunct Hoofdredacteur, Holland Media Combinatie
Online adverteren? Facebook adverteren? Moet ik daar als ondernemer wel of juist niet iets mee doen? Hoe trek ik mensen naar mijn eigen website? De concurrent heeft zojuist een hippe eigen app gelanceerd. Nu moet ik vast ook een app? Alleen, waar gaat het de komende jaren online naar toe? In de jungle die online en digitaal voor sommigen is, zijn gidsen handig. GerBen van 't Hek, binnen de hoofdredactie van Holland Media Combinatie verantwoordelijk voor digitale ontwikkelingen, is zo'n gids. Al beseft hij als geen ander dat meerdere wegen de juiste kunnen blijken. En dat visionairs uit het verleden niet altijd de toekomst raakten. Wat dat betreft is online ondernemen vooral een kwestie van proberen, meten en meebewegen. 

5. Marketing - Joost Baljé, eigenaar H2X Communicatiemakers
Hoe maak je van klanten ambassadeurs? Uiteindelijk kan in veel gevallen een ieder hetzelfde product leveren tegen dezelfde prijs als de concurrentie. Het echte onderscheid vindt dan ook plaats in emotie. Klanten willen immers ergens bij horen. Zij willen deze emotionele waarde kunnen delen en uitstralen. Zij zijn trots dat zij bij jou afnemen en dragen dit met de huidige moderne middelen ook breed uit. Goede marketing gaat over het laten uitdragen van de emotionele waarden van jouw mensen, producten en diensten. Wat zeggen jouw huidige klanten over jouw organisatie?

Schrijf je in voor deze sessie en ga mee op de emotionele ontdekkingstocht.

6. (Her)financiering - Arnoud Schoorl, Senior Accountmanager Grootzakelijk, Rabobank Alkmaar e.o.
Het regelen van de eerste of vervolgfinanciering van uw onderneming is geen dagelijkse kost. Hoe vraag ik mijn bank om financiering? Welke informatie is belangrijk? Hoe ziet een financieringsproces eruit en wat doet de bank met mijn informatie? Wat zijn de belangrijkste valkuilen en beter nog, hoe kan ik die omzeilen? Als bankier heb ik de afgelopen 20 jaar veel aanvragen gezien en kan ik u vanuit mijn ervaring meenemen in het proces van uw financieringsaanvraag. Handige tips en achtergrond informatie.

Datum
Locatie
Entree

:
:
:
maandag 6 juni 2016
Holland Media Combinatie, Edisonweg 10, Alkmaar
Gratis voor ondernemers

 

Meer informatie

15 Juni 2015

Internationaal Zakendoen
Foto Rabobank kantoor Alkmaar

Rabobank Alkmaar, Goede Zaken (het BtB platform van Noordhollands Dagblad) en de Prisma Advies Groep organiseren voor de eerste keer het Pop-up Ondernemerscafé Noordwest-Holland. Dit zal plaatsvinden op maandag 15 juni 2015 met het thema ‘Internationaal Zakendoen’.

“Vrijwel alle Nederlandse bedrijven kopen direct of indirect producten in uit het buitenland. En de 50 snelst groeiende landen zijn allemaal opkomende economieën. Zaken doen in deze landen biedt marktkansen voor Nederlandse ondernemers, maar ook verantwoordelijkheden.”

Uw plannen om de internationale markt te betreden, krijgen steeds meer vorm: u wilt gaan exporteren. Waar dient u bij stil te staan om een stevige positie op de buitenlandse markt te bemachtigen? Als u over de grens gaat zakendoen, is het belangrijk om uw internationale geldstromen goed te managen. Wat komt hierbij kijken? U heeft of krijgt te maken met verschillende culturen. Wat zijn de gebruiken in een land waar u zaken zou willen doen of reeds doet?

Al deze vragen worden beantwoord tijdens een viertal workshops waarvan u er op de avond twee kunt bijwonen.

Programma
19.30 - 19.45
19.45 - 19.50
19.50 - 20.20
20.20 - 20.50
20.50 - 21.05
21.05 - 21.35
21.35 - 22.00
22.00 - 22.45


Inloop
Voorwoord Rabobank
Presentatie door Karel Goedkoop
Workshopronde 1
Pauze
Workshopronde 2
Plenaire terugkoppeling
Netwerkborrel

U kunt een keuze maken uit onderstaande workshops:

1. IMVO voor grensverleggers – Martha Klein van FairBusiness

Als je als ondernemer zakendoet of wilt doen in het buitenland, met name in opkomende markten als Oost-Europa, Azië of Zuid-Amerika, krijg je te maken met onderwerpen die op het terrein van IMVO (Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) liggen. Wil en kun je als ondernemer uit deze regio’s winst maken en tegelijkertijd een positieve invloed uitoefenen op kwesties als arbeidsomstandigheden, eerlijk zakendoen, grondstoffen schaarste en natuurbescherming?

2. Internationale handelsrisico’s – Ed Speyer van de Rabobank

Succesvol exporteren is ons land niet vreemd. Wij Nederlanders staan internationaal al eeuwen bekend om onze commerciële vaardigheden in de internationale handel. Met name in de laatste decennia is export een nog belangrijkere steunpilaar van de Nederlandse economie geworden. Export en ook import is echter niet zonder risico’s. Als u (internationaal) zakendoet met uw handelspartner maakt u goede afspraken. Zo weet u beiden waar u aan toe bent en wat u kunt verwachten. Toch kunnen er situaties ontstaan waarop u geen grip heeft. Daarom is het belangrijk dat u weet welke risicofactoren het succes van uw zakelijke transacties kunnen beïnvloeden. Aan de hand van concrete voorbeelden worden diverse risico’s in beeld gebracht, om u vervolgens praktische oplossingen mee te geven hoe deze in de toekomst succesvoller kunnen worden ingevuld.

3. Cultuur – Jan-Pieter Amse van de Kamer van Koophandel

Wie internationaal zaken gaat doen, komt er achter dat er rekening moet worden gehouden met cultuur van zakendoen. Naast de taal is men in andere landen gewend zaken anders te doen, en hier zult u mee moeten omgaan. Waarom moet u in zuidelijke landen uitgebreid lunchen met potentiele opdrachtgevers, hoe voorkomt u marketingmissers, moet u uw product wellicht aanpassen? Vind uw antwoord in onze workshop.

4. Business Model – Klaas Damstra van de Kamer van Koophandel

Kunt u uw business model direct 1 op 1 uitrollen in het buitenland? En op welke manier kunt u de lokale distributie aanpakken? Leer in deze workshop de verschillen tussen werken met agenten, distributeurs en het opzetten van een nevenvestiging.

Datum
Locatie
Entree

:
:
:
maandag 15 juni 2015
Rabobank, Robonsbosweg 5, Alkmaar
gratis

 

Meer informatie

18 Maart 2014

Het Nieuwe Winkelen
Foto Rob Weiss

Winkelen is onverminderd populair, maar de manier waarop gewinkeld wordt, is enorm veranderd. Met de komst van de smartphone kan de consument altijd en overal informatie opvragen. Daarmee is het koopgedrag veranderd. De consument schakelt constant tussen verschillende kanalen om zich te oriënteren, te laten verleiden en uiteindelijk te kopen.

Ben jij die ondernemer die dit ziet gebeuren en worstelt met een passend antwoord? Ben jij die ondernemer die kansen ziet in gezamenlijke acties in jouw winkelgebied? Wil je dit zo dicht mogelijk bij jouw consument brengen? Wil je morgen aan de slag met praktische tips voor jouw winkel en jouw winkelgebied?

De nieuwe winkelier kent zijn unieke kracht, maakt dit zichtbaar, kent zijn klant en spreekt deze persoonlijk aan. Niet alleen in de winkel, maar juist ook online. De nieuwe winkelier zorgt ervoor dat de consument hem weet te vinden en voor hem kiest. Dit vraagt een nieuwe aanpak. Niet één etalage en wachten op de klant. Juist vele etalages en de klant vinden, aan je binden en laten besteden. Alle kanalen, van krant tot Google, van eigen website/webshop tot sociale media, vergelijkingssites, en reviews. Allemaal nieuwe instrumenten die nodig zijn in deze tijd. De consument wil ook persoonlijke service en producten kunnen voelen, proeven, passen en ervaren. En als het even kan, wil de consument ter plekke, nu vinden én krijgen wat hij zoekt. Dat is je kans!

Het Nieuwe Winkelen combineert de voordelen van de unieke winkelbeleving in jouw winkelgebied met de praktische mogelijkheden en voordelen van online kanalen.

Maar hoe vul je dit efficiënt in, wanneer doe je het goed en waar haal je de tijd vandaan naast al je andere werkzaamheden? Dat is de echte uitdaging en daar word je in 3 stappen mee geholpen:
stap 1 is weten wat er kan
stap 2 is het toepassen in je eigen bedrijf
stap 3 is samen met je collega’s de schouders eronder.

Tijdens de inspirerende en interactieve workshop gaan we met je aan het werk. Je zet de eerste stap om de nieuwe winkelier te zijn. Je kunt rekenen op praktische tips die je direct kunt toepassen en tips om de volgende stap te zetten. Ga naar huis en:

  • Laat de klant jou vinden!
  • Weet meer van je klant!
  • Kom ook online in contact met je klant
  • Weet wat je morgen moet doen om met collega’s meer klanten te trekken!

Wees bereid om de handen uit de mouwen te steken!

Programma
18.15 - 19.15
19.15 - 20.15
20.15 - 20.30
20.30 - 21.45

21.45 - 22.30

Dinsdag 18/03/2014
Inloop met broodjes en soep
Inleiding en plenaire gedeelte
(Koffie)pauze
Aan de slag met Het Nieuwe Winkelen!
(in groepen van ca. 6 personen)
Netwerkborrel 

 

P.S. kosteloze deelname aan de workshop:
Wij hebben gemerkt dat steeds meer deelnemers aan onze workshops inmiddels 'vaste gasten' zijn geworden. Dit waarderen wij zeer. Wij willen deze deelnemers belonen door ze na elke vierde 'Prisma & Goede Zaken'-workshop die ze (betaald) bezoeken gratis toegang te geven tot een volgende workshop. Deelnemers die minimaal vier workshops hebben bezocht, krijgen bericht van ons dat de eerstvolgende 'Prisma & Goede Zaken'-workshop die ze bezoeken voor hen kosteloos zal zijn. Indien meerdere medewerkers van hetzelfde bedrijf de workshop bezoeken, geldt de telling op bedrijfsniveau.

Meer informatie